Sömnproblem

Igår efter jobbetåkte jag till Williston. Tror inte jag varit där borta så många gånger under hela mitt år här i Vermont som denna månaden :P Jag åkte iallafall till BestBuy för att pilla på iPaden. Skoj var det!! Är mest sugen på iBooks och internetet som den har. Men kalendern är skitcool också! Och den visar videos helt otroligt bra! Riktigt grymt. Jag pratade också med en kille som jobbade där, och han sa att jag kan köpa 3G varianten UTAN att köpa med AT&T's 3G plan. Så det är som att jag köper den för att bara använda WiFi, då jag inte har 3G. Sen, när jag kommer hem till Sverige, kan jag skaffa ett svenskt 3G microSimkort. Perfekt! :)

Ett problem uppstod igen iaf.. tull. Bah!!!!!! Jag har ju en miljon grejer som jag köpt här som jag inte visste att jag måste betala tull för, grrrrrrrrrrrrr. Min iPod, systemkamera, pulsmätare... ja... ni vet.. så det är bara det som är problemet nu. På grund av detta kunde jag knappt sova inatt, irriterande. Men jag tror ändå att jag kommer köpa iPaden imorgon. Har ändå redan gått över de där 4300 kr som man får föra in varor för i Sverige utan tull och moms. Så det spelar ingen roll :P

Imorgon ska vi också ut på en båttur på Lake Camplain. Jag, C och S, och några av C's kompisar. Det ska bli mysigt. Så på vägen hem kommer jag nog köpa iPaden. Kul va! :P Kommer bli SÅ skoj att kunna leka med den på planet hem till Sverige^^ Den har 10 timmars batteritid!! Det är mer än min netbook har! :P

Såååå, har också bestämt att jag nog kommer sälja min Samsung Netbook NC10, för jag behöver ju den inte mer då :P Någon som är sugen? Jag betalade 3959 kr för den den 3 september förra året, så den är i princip endast 1 år gammal. Funkar väldigt bra tycker jag. Väger nästan ingenting, så enkel att ta med sig vart man än ska. Tangenbordet är som ett storttangentbord i mindre format, mycket lätt att skriva på enligt mig. Den har möjligheten att ha mobilt bredband på. Uppstarten är bara ett par sekunder. Och den är snygg :D Jag är villig att sälja den för 2500 kr. Skickar även med en sleeve till den så att man kan ta med sig den utan att repa den.


Snälla hör av er om ni vill köpa den! :)
Kram!

Kommentarer
Postat av: marie

wtf måste man betala tull för saker man köpt i usa? :S hur kan dom veta att man köpt den där osv?

2010-08-06 @ 15:52:47
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0