S är helt galen

Nu har jag spenderat 1 ½ timme med att försöka få den där lilla krabaten att somna. Herre jisses! Känner för att dra ut mina ögon och öron och strypa mig själv. Inte lätt att ta hand om någon som vägrar sova fast han är SÅÅÅÅ trött att han inte ens kan sluta gäspa och så, och som bara skriker en i ansiktet hela tiden. Men men, nu ÄNTLIGEN verkar han ha somnat, piuh! Tyvärr blir det ingen storytime idag, eftersom vi skulle behöva åka typ om 10 min, men han har precis somnat, så ja, det var det. Synd.

Vi tror att han inte vill sova för att han går nu. Han vill bara gå, gå, gå...inte sova. Men det är ju skoj nu när man leker med han iaf, att han går menar jag. Han är supersöt när han går, väldigt gulligt. Senare idag ska C ta honom till sjukhuset igen, för någon spruta, kan ha varit mässlingsprutan han ska ta idag, så han skulle tydligen inte må bra efter det, vilket betyder en ännu grinigare bebis. Stackarn.

Vi har fortfarande inte fått en ny match från CC. Vi är riktigt sura. Det är ju meningen att man ska få en ny match var 3e dag, men vi har haft denna i typ 2 veckor nu snart, och C vill se på en ny match för hon känner inte att denna är 100% rätt, men CC försöker tvinga denna på oss. Gud. Ibland alltså.

Inatt hade vi frost också, så C och K har typ varit vakna hela natten för att kontrollera att deras frostsystem har fungerat, vilket det inte gjorde helt och hållet, så om några timmar får de veta om deras vindruvor klarade av frosten, om de överlevde antar jag. Usch. Inte skoj att se dem så stressade och inte veta vad man kan göra för att underlätta det för dem. Finns ju inte mycket jag kan göra. Började iaf 1 timme tidigare idag så att C kunde springa iväg och fixa lite med det.

Har inte kunnat bestämma mig för vad jag ska göra på den 13e månaden, men har börjat fundera mer på att bara komma hem efter mitt år är slut istället. Varför?

- Sparar massa pengar som jag kan använda när jag studerar
- Vill inte resa själv
- Vet inte vart jag ska åka
- Kommer ändå att ha sett massor av USA när mitt år är slut. Har ju varit i: Boston (halvt), NYC, Virginia, kommer att ha varit i Los Angeles, Las Vegas, San Fransisco. Har även vart i Bermuda och Karibien. Vad mer behöver jag? Kan ju åka till Florida när jag kommer och hälsar på här någon gång i framtiden.

Några kommentarer?

UPPDATERING: Fick också precis ett svar från CC i Sverige på ett mejl jag skickade, och det visar sig att om jag mot all förmodan väljer att inte för den 13e månaden stanna så får jag tillbaka pengarna jag betalade för försäkringen den 13e månaden. Bra att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0