Nu är det banne mig nära!!

Började 7am idag, ingen fara! :) Erbjöd mig också att jobba lite på lördag, eller söndag, nästa helg, eftersom de gick med på att ändra sina planer så i sista minuten. Väldigt snällt! :)

Så, åker till Los Angeles på fredag morgon, mycket tidigt, måste köra hemmifrån ännu tidigare, eftersom det är en 40 min resa typ... oj oj oj... Hmm, nu ska vi se. Flyget går 5.45 am, så måste säkert vara där, och incheckad senast 4.45, vilket betyder att jag måste åka hemmifrån allra senast 4. Kanske åker 3.30 istället för att vara på den säkra sidan, kommer säkert inte sova ändå ^^ Jisses, 3.30... Men det går bra! :) Så här ser min biljett ut:

28 maj
5.45 = Burlington till Washington Dulles (anländer 7.27)
9 = Washington Dulles till Los Angeles (anländer 11.25)

Och nej, resan är inte strax under 5 timmar, för det är en tidsskillnad på 3 timmar också..

Hemresan skulle varit 1 juni, men vi kom överens om att jag ska åka hem 3 juni istället, så nu får jag två dagar extra med mamsen!! Det var inte lätt dock. Pratade med Orbitz två gånger, och tydligen så uppdateras inte deras flygbyteshemsida för att den är "nedlagt" även om det så uppenbart går att söka. Dumma dem. Men men. Killen jag pratade med sist gav mig samma pris (430 dollar för ett byte!!!!) men sen sa han också; But Miss Paju, I do not recommend you change but instead that you book a new return flight now, and then, after the 28:th cancel your return flight for june first". Sagt och gjort efter ett par timmars funderande. Jag bokade en ny hemresa, och kollade upp all info jag kunde behöva för att avboka den andra när jag väl är i Los Angeles. Tydligen så är Continental väldigt jobbiga med sånt, så förhoppningsvis är det inte för krångligt att avboka. Kan inte ens ringa och göra det, måste använda internet. Så jag vet inte om jag ska ta med datorn, eller bara ipoden... Antagligen bara iPoden, för även om batteriet kommer ta slut i den så gör det ju inget. Behöver nog bara internet den första dagen då. Känns onödigt att släpa på datorn, måste alltid ta ut den i säkerhetskontrollen och så, och jag åker ju dit för att spendera tid med mamsen.

3 juni
7.00 = Las Vegas till New York (anländer 14.59)
16.10 = New York till Burlington (anländer 17.52)

Sen blir det jobb på fredag, kanske möjligtvis på lördag lite, eller söndag, och sen naturligtvis måndag och tisdag, men på onsdag är jag ledig igen för då kommer mamma, Stig, Teele och Raido allihop hit till Vermont!! :D Jippey! Ser fram emot att visa dem hur vackert och lugnt och härligt det är här :) Torsdag ska jag jobba, men vi ska åka till glassfabriken då, och fredag, lördag och söndag är jag ledig, och sen åker de hem.. tråkigt! Men sen är det bara 3 månader kvar till jag åker hem! Galet.

På tal om det: Ny match. Verkar vara en väldigt trevlig tjej, som helt uppenbart älskar små bebisar. Vi får se :)

OOOOO, det ska bli så skoj att äta på restauranger med mamma och Stickan!! Som gamla goda tider på semester i Egypten eller något! :D Ingen bebis som gör att man måste VRÄKA i sig maten för att han inte ska störa alla andra, haha ^^ :)

Idag är det storytime, och vi ska också handla mat. Gott. Vaknade igen idag till 71 F utomhus. Ska bli 91 F idag (32 grader) vilket det vart nu de senaste 5 eller ngt dagarna.. Det påmminer mig att jag måste kolla upp vad det kommer vara för väder i LA. Och är nyfiken på hur måndag kommer vara där, det är ju Memorial Day.. allt kommer nog vara stängt... hmm.

Och vinrankorna är gröna äntligen, underbart!!!

Nu blev det långt, men har ju inte uppdaterat bra på ett tag, så här har ni ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0