Läskigt

Igår var en tuff dag för S. Den började väl okej. Vi var på storytime, fast de hade flyttat den till en liten gård utanför staden där man kunde titta på djur och sånt. Tanken var att vi först skulle lyssna på en historia som ledarna för gården berättade, och sen skulle vi titta på djuren och promenera i skogen. Problemet var ju bara att de här ledarna inte fattade att det fanns mindre barn i gruppen, som inte kan sitta still och lyssna på en och samma historia 2 ggr, eller i 40 min. Galet. Nåja, S's kompis L kunde sitta still så klart, fast S är ju galen och kunde inte sitta still i mer än en hundra dels sekund. Till slut var jag tvungen att ta honom ut ur den där rummet, och promenera lite i gräset. Sen åkte vi hem, för det var dags för lunch, så vi såg inga djur. Eller ja, vi såg en äkta prickig salamander iaf. :P

Sen när han skulle äta, ville han naturligtvis inte äta. Surprise surprise. Så han hamnar på time out i sin säng i 5 minuter, och sen är han sååå trött att vi försöker få honom att somna istället för att äta lunch. Men han ligger bara där och skriker i typ 30 min, så då försökte vi lunch igen. Bara att då stoppar han munnen sååå full, och lutar huvudet tillbaka, och gråter, så att han håller på att kvävas!! Gud så läskigt det var! Jag tog iaf upp honom och lade han på mage över mina lår och slog han på ryggen för att få ut den dumma kalkonburgaren, och det flyger ut direkt. Piuh! Gud vad läskigt det var. Men det gick bra iaf. Efteråt kunde han knappt gråta för att hans hals var så öm från att ha massa skit fast där. Stackarn.

Sen börjar tänderna störa honom igen, och gud... vi tog ett bad... sen en tupplur, och sen var det slut på dagen för mig. Läskigt iaf.

Idag har vi varit på en Tamburinclass. Eller music-class. En timme lång med sång och trummande och massa ljud och sånt. Det var skoj :) Sen åt vi lunch ute på Sarducci's i Montpelier. En mysig förmiddag. Nu ligger munchkin i sängen och sover. Bra för honom, var tvungen att väcka honom i morse efter hans morgon nap, så han är trött nu.

Inget mer att säga just nu dock :)
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0