Kalkonvän

Här om dagen när jag kom hem från gymmet ser jag en kalkon tralla runt på vår parkeringsplats. Bara antar att den kommer flyga iväg när jag kör närmare, men den bara fortsätter tralla runt. Även när jag går ut ut bilen bryr den sig inte alls. Hmm. Springer typ in i huset för att tala om för C att det är en kalkon där ute. Hon i sin tur rusar in till TV rummet för att fråga K om de vill skjuta den (de jagar ju kalkon här i USA just nu), fast han säger att hon kalkonen bara trallar runt så är det nog en hona som letar efter sina ägg, så vi skjöt den inte. Senare på kvällen berättare C att när hon stod ute och grilla så kom kalkonen och lade sig på marken och de spenderade typ 30 min tillsammans, och hon pratade med den och allt ^^ Igår när jag kom hem från Musicclass ser jag kalkonen nere vid sockerhuset, och hon rörde sig knappt alls, kunde så lätt kört över den för att hon vägrade röra på sig. Nu vet jag inte var hon är :) Så är det här ute i skogen ;)

Idag ska C, S och jag träffa M och L vid stadshuset för en picnic! Har spenderat morgonen med att göra fruksallad till pojkarna och en smörgås till mig för de andra ska äta pizza, och det vill inte jag göra.

Igår var jag på Zumba, och det var det roligaste jag gjort! När vi var på Zumba med au-pairgruppen var det inte lika skoj för att alla andra au-pairerna slutade mitt i och tyckte det hela var så töntigt hela tiden, vad less man blir. Den instruktören var grym dock, den igår var inte lika bra. Men skoj ändå! :) Vill göra det igen snart! Tyvärr har jag spinning på lördag, samma tid som Zumba är.. crap. Vill göra yoga ikväll också, fast verkar som jag ska jobba ikväll, C och K ska nog ut på middag, fast vet inte än om jag ska jobba eller ej.

I eftermiddag ska det regna lite, men i helgen och hela nästa vecka ska det blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ varmt!! Upp emot 30 grader varje dag eller ngt. Helt galet. Men sommaren kommer ju nu :)

8 dagar kvar!!

Kommentarer
Postat av: Systeryster

hahaha skrattar ihjäl mig åt kalkonen!

2010-05-21 @ 12:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0