Midsommar

Ikväll ska jag fira midsommar med min värdfamilj :) För ikväll är ju tekniskt sätt väldigt tidigt midsommar i Sverige! Jag och S var och handlade potatis (inte rätt egentligen, men nästan), sill (tror att det är rätt, det var med senap, och tomat), dill, gräslök, glass och jordgubbar. Vi hade redan surkräm hemma ;) Så ikväll ska jag laga mat till familjen, och jag ska be dem att dricka vin, och det ska ätas vid matbordet naturligtvis, inte vid barbänken. Kanske K vill dricka snappsarna han fick av min familj ;) Skoj och mums ska det bli :) Jordgubbarna är från våra grannar, helt färska och underbara!

Annars har det inte hänt mycket. Berättade jag att jag gick en 2 timmar lång promenad igår? Det var toppen iaf :) Riktigt varmt, och fick en ful bränna på det, men skönt var det! :)

Just en, en tråkigt nyhet. Det visar sig att hon som gifter sig imorrn glömt berätta för sin blivande make (C's och K's vän) att hon sagt att det inte ska vara barn på bröllopet. Så nu har de så klart bråkat, tyvärr, och inga barn får nu komma, vilket i sin tur betyder att jag inte får gå heller. Attans. Det var ju ltie synd :( hade sett fram emot det.... Han, maken "C", är också rätt sur, och C och K här hemma också. De ville ju att vi alla skulle gå. Och alla de andra måste nu hitta barnvakter åt sina ungar som de trodde skulle hänga med. Jaja..

Nu ska jag återgå till bloggläsning medan S sover :)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Mysigt med midsommarfirande trots att du inte är på hemmaplan :-)



Hihi kul att ändra sånt precis innan bröllopet, jobbigt för de som måste skaffa fram barnvakt helt plötsligt!



Ha en bra midsommar och tack för din kommentar!

Många kramar

2010-06-24 @ 21:44:08
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0