Iste

Just nu sitter jag och slappnar av med en bok (Twilight, of course...) och hemmabryggd pepparmints iste, à la moi :) Mycket gott! Det tog visserligen 3 dagar att göra den, men det var helt klart värt det :) Vi har ett par gigantiska pepparmintsplantor nere i trädgården, så det räcker och blir över helt enkelt :) Har en lite rolig historia om te faktiskt :)

Förra veckan, mitt i min sömndeprivation, gjorde jag iste åt K. Han mådde ju inte bra, men han sa att iste gillar han mycket, så ville muntra upp honom lite. När jag och S var nere i trädgården tog jag med lite mynta. Jag bryggde teet, fast det var inte tillräckligt grönt så jag använde ett par påsar te också, för att ge färg. Det gav ju inget smak direkt dock. Citron hade jag i också.
I förrgår eller ngt, när vi hämtade myntan till denna omgångens te, frågar jag C om hon har fler plantor av mynta, för den jag hittade då var helt olik den jag plockat en vecka tidigare. Hon stirra knasigt på mig och säger: vi har bara den här myntan. Hmm... Då inser jag att jag inte gjort te på mynta... utan basilika. Japp. Basilikate... mumma! Men vet ni vad, K berättade att han inte brukar gilla hemlagad iste, men denna ÄLSKADE han. Han ÄLSKADE den innan han visste att den var bryggd på basilika ;) hohoho.. och två andra killar drack upp resten av teet och de älskade den också!! Hahahah :D Ja... nu vet ni den pinsamma historien. C sa att jag var tvungen att skriva ner det för att inte glömma det, för att det var sååå roligt ;)

Nåja.. nu ska jag fortsätta mysa, passa på när S sover :D
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0