Tungt

Hade en underbar dröm inatt :) Eller ja, tekniskt sätt var det en "mardröm" men den var bra ändå :P hahha, det lät nog konstigt. Jag var Bella i Twilight och Edward var borta, och det var mardrömsdelen, bara att jag visste liksom att han skulle komma tillbaka så då var det en bra dröm^^ det är nog bara Emma som jag förstå detta inlägg^^

Igår skulle det ju vara jättevarmt, kanske ni minns att jag sa. Förmiddagen var dock kall, och inte en solstråle så långt ögat kunde nå, men eftermiddagen var underbar! Kanske runt 20 grader och strålande sol! Underbart:) På eftermiddagen tog jag en springtur utomhus för första gången på länge. Det var härligt. Det började liksom så lätt, och vägen tillbaka var fruktansvärt svår!!!!! Då kom jag på att den första delen av springturen var 1,5 km nerförsbacke ;) Och vägen tillbaka var ju 1,5 km uppförsbacke ;) Men det kändes gött i benen, så man vet att man faktiskt tränade. Föredrar definitivt detta framför ett löpband hela jäkla tiden då man har massa nummer framför sig hela tiden, klockan framför näsan och massa annat folk runt om kring hela tiden. Skönt att bara vara jag och naturen. Fast skorna kändes trånga så tappade typ känseln i fötterna, kanske bara måste vänja mig vid dem.

Det första jag gjorde med S idag var att ge honom ett bad, då han tydligen spytt i sin säng. Blä vad det stank :P Alla hans små gosedjur luktar spya också :( hans "cribcrew". Noja, ska se om det går att tvätta dem. Nu sover han, men när han vaknar ska vi till storytime igen, det ska bli gött att komma ut :) Och solen skiner redan, så det är underbart. Ska nog bli 25 grader idag tror jag :) Efter storytime ska vi handla mat, och sen kanske ta en promenix eller ngt, får se :)

En annan sak då som jag känner mig tvingad att meddela, jag ska börja gå på en spinning kurs imorrn. En weight loss spinnging klass i 8 veckor. Inte för att jag behöver gå ner massor i vikt utan för att jag behöver förbättra mina vanor. De ger ut material för matvanor och vattendrickande och träning, och de väger en i början av kursen så att man änna måste vara duktig. Ska bli skönt, men jag är rejält nervös :P Vill liksom inte screwa up :P eftersom krusen kostar tunga $220.

Och, nu så är det ju påsk, men vi ska tydligen inte göra ngt alls, för de firar inte påsk. Tydligen så måste man vara religiös här i USA för att kunna fira påsk, så det var ju konstigt. Men, jag ska ändå försöka färga lite ägg vårt estniska vis, iaf visa C hur man gör och så :) Måste bara hitta ett gammalt örngott eller ngt. Hmmmmm..

Bye:)


Kommentarer
Postat av: Nathalie - Blivande au pair

Hej! Jag hittade precis din blogg på Facebook (Cultural Care) och kunde inte hålla mig för skratt när jag läste om din dröm. Drömde nämligen en likande dröm förra året. Läs om den här: http://nathaliesbloggg.blogg.se/2009/april/i-natt-var-han-min.html



Jaja, var i USA är du btw? Har ite hunnit kika så mkt här än... ;)

/ Nathalie

2010-04-02 @ 20:34:46
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, låter som en myskodröm, men kul! ;) Man kan ju undra hur man ska tyda den drömmen. Vad härligt, läste vidare i din blogg och såg att det var första familjen också! Fy vad kul! Jag matchade också med min första match. Kändes bara så bra när jag snackade med dem och kunde inte hitta någon anledning att säga nej. Det enda som kändes osäkert var att man inte hade något att jämföra med. Men får hoppas att det är rätt! Vad är det som gör att du trivs så bra i din familj ? :)

2010-04-02 @ 20:57:57
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0