Tiden går snabbt

C och K ska börja söka efter en ny au pair nu. Redan. Jag har 5 månader kvar. Men de fick ngt special erbjudande om de började söka den 1 maj, och det är ju bra ändå, ger dem tid att få ngn bra. Jag har delade känslor angående detta. Vill ju så klart inte lämna dem, men jag vill väldigt gärna hem också. Nåja. Så länge den nya au pairen är godkänd av mig ;) och det vill C och K också, att jag ska prata med henne innan. Så vi får se. Så alla ni au-parier där ute som kan tänka er att bo i Vermont, var redo ;)! :P

En tysk aupair som åker hem i augusti har redan bokat sin hembiljett, så vi får se när jag måste göra det. Konstigt det här.

Måste seriöst börja fundera på vad jag ska göra på min sista månad, för måste ju bestämma snart hur länge jag ska stanna. Tror jag kommer stanna 2 veckor, inte 4. Det är nog för länge, man måste ju ha pengar för det liksom. Och vad ska jag göra?? Måste rekrytera ngn också, hur kul är det att resa i 2 veckor själv när man är som jag är. Jag är ju som en mopp när det kommer till sociala sammanhang, bara står där och hänger, tar inte kontakt ;) nåja, vi får se.. långt kvar än.


Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej!



Jag har följt din blogg ett tag nu, och du verkar ha det riktigt bra där borta :) Jag skriver angående det där om att familjer börjar söka nya au pairer nu, jag har väntat i 10 månader på att komma iväg nu så jag har börjat leta lite på egen hand via au pairer vars bloggar jag läser. Tyvärr är har jag inte erfarenhet med barn under två, men jag undrar om du möjligtvis känner till någon annan familj som möjligtvis skulle kunna vara intresserad? Om du kunde fråga din LCC eller något så vore det underbart :)



Jag har så smått börjat tappa hoppet om att komma iväg, förstår inte vad CC håller på med. Så om du kunde hjälpa mig skulle jag bli evigt tacksam!



Ha det jättebra!

2010-04-22 @ 10:46:06
URL: http://foomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0