Lite småirriterad idag

Igår gick jag och lade mig klockan 8pm (20) för att jag var så trött. Inte undra på för jag gick upp halv 6. Men somnade skönt iaf. Jäkla gött var det ändå :) Så imorse vaknade jag första gången runt halv sex igen, fast ville inte gå upp så somnade om lite halvt ett par gånger till innan jag gick upp vid halv sju. Såg på nyheterna en stund och sen gjorde jag mig klart för dagen. Gick in, gjorde min frukost, och när jag ska sätta mig och äta frukosten säger C att kycklingarna har kommit och att hon ska hämta dem. Så jag började jobba 40 minuter tidigare, utan någon som helst förvarning. Inte fick jag äta min frukost i lugn och ro heller. Lite irriterad över det faktiskt. Längtar till semestern nu. Behöver lite tid borta från huset igen. Inte långt kvar dock. 4 och en halv vecka eller ngt. Gött. Längtar efter familjen.

Annars så har jag slängt massa tvätt i maskinen igen, ännu en sak som börjar gå mig på nerverna. Alltid tvätt att göra. Jag vet att vi kom överens om att jag skulle göra tvätten när jag först kom. Men då var S 7 månader gammal och låg mest på golvet och lekte, nu är han överallt, och jag har inte lika mycket tid. Piuh, gudars.

Nåja, annars ska jag till affären idag, det är ju skoj iaf.

S sover inte, varför vill han aldrig somna längre? Det är väl så spännande att kunna röra sig snabbare och så antar jag. Sömn finns inte med på hans dagsplan.

Som ni kanske märker har jag inte haft en så bra början på dagen, klockan är bara 8.37...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0