Jäkla google

Silver Bay helgen var väl helt okej. Hittade dit ganska enkelt faktiskt. Lektionerna var okej. Det var ju liksom inte som att gå i skola. Behövde liksom inte anteckna ngt, för lektionerna handlade om hur man gör glass och jell-o i apelsinskal, fotografi, scrapbooking, historieberättande på ett kreativt sätt och ekonomitips (bara ett tips egentligen; spara pengar :P) och på den lektionen spelade vi monopol..:S Nåja, så det var väl okej. De visade New Moon en dag också. Glass bjöd de på. Maten var okej, förutom vissa måltider, som lunch en dag fick man bara smörgås, och nästa dag fick man hamburgare och pommes frites, chockerande va. Gudars.

Trippen hem var inte lika rolig. Googles vägbeskrivning hade helt skrivit fel på ett ställe. Skulle österut på 4:an, bara att det fanns bara vägskyltar mot norr och syd på 4:an. Så jag åkte typ 40 min söder ut innan jag insåg att det inte skulle finnas ngn mer skylt för öst, så jag kollar på kartan och upptäcker att jag är jättelångt borta från där jag skulle svängt. Så åker tillbaka och tvingas då åka norrut på 4:an och efter att ha kört 15 min norr ut ändrar de vägskylten till öst. Gud så dumt. Så jag kom hem 1 timme och 20 minuter senare än jag skulle ha gjort om Google uppdaterat sina vägbeskrivningar bättre. Snacka om att jag var trött då.

Sen när jag kommer hem märker jag att de tulpaner jag fick i födelsedagspresent blivit megagamla och att 3 olika sorters småkryp och flugor har bosatt sig i köket. Härligt. Så då blev det till att städa. Usch.

Sen tog jag en promenad, en rask promenad. Eller ja, snarare Speed-Walking :P Linda (min tränare) sa att jag skulle gå istället för att jogga, eftersom jag har ont i vaderna, men det är ju nedförsbacke så var tvungen att gå hur fort som helst. Kom ner till brevlådan på 15 min. Inte dåligt för ca 2,5 km. Upp tog ju längre självklart.

Har kollat på film mycket det senaste :P Såg The Blind Side (väldigt bra), The Box (cool, men irriterande) och igår 2012 (riktigt grym, men läskig). Gött :)'

och igår fick jag pratat massor med mamma! Det var härligt. Vi har inte pratat på ett bra tag nu :) Snart ses vi! Om typ 8 veckor :)

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0