Visum - Check!

7    6    5    4    3    2    1

Kände att det behövdes en uppdatering, men är egentligen för trött för att skriva något konkret. Åkte ju som sagt till Stockholm igår eftermiddag, efter att ha spenderat några timmar med Emmapemma. Fick köpt mig en jättesnygg röd jacka, den underbara läderväska som jag spanat in ett tag! Och lite diverse andra småsaker som strumpor, underkläder, necessär och tandbortsetui. Japps.

Så, mamma envisades med att köra till Sthlm, så i ett sträck körde vi, utan pauser, med massa bilköer till Ekerö. Vid 22 tiden kom vi fram och käkade lite och gick och lade oss. De hade ngn skum fläkt grej som gick på var och varannan minut som gjorde att man inte fick ngn ro alls så sov inte bra. Resan till CC-kontoret gick suveränt, så fint uppställt var mitt visumkuvert i receptionen:)

Sen drog vi vidare till ambassanden där en grymt het amerikanare tog emot mig och kollade pass och papper och allt det där. Sen fick jag gå igenom säkerhetskontrollen, gå in och stå i en kö i kanske 10 min, sitta i 15 min, ta fingeravtryck och svara på frågor som: "Do you even like kids?, Did you get you family trough an agency?" och bla bla.

Sen bar det av hemmåt.

Trodde jag skulle komma hem och kunna gå till läkaren och få stämpeln men nej, hälsoundersökningen har inte kommit idag heller!!!

Slut för idag, tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0