Shopping

Har vart en superstressig eftermiddag/kväll. Mamma var lite väl seg och detta gjorde att vi kom iväg till Alingsås väldigt sent. Vid typ 20 över tre var vi där, och affärerna stängde 16.00. Så vi sprang till Specsavers, hittade ingen och kom på att jag inte har råd med glasögon, och sen sprang vi till Väsklagret mittemot. Där upptäckte vi att väskorna var dyra som styrk, och inte bra heller, plus att klockan var så mycket, så vi drog till Allum ist. Där hittade jag tillslut en lila väska, och bestämde mig för att lika bra att jag köper den. Dyr var den dock..men nu har jag en iaf. En Samsonite Extra Light, rymmer 120 L. Inte illa.

Sen sprang vi mellan Polarn å Pyret, Kappahl, Lindex, H&M och sen Lindex igen där jag köpte en liten body med älgar på till killen. Svårt att veta vilken storlek man skulle ha:)

Vidare till Bokia sen för att köpa presenter till föräldrarna, det var den tuffa biten:P Men tillslut blev den en bok med klassiska svenska maträtter till värdmamman och en Stieg Larsson bok = Män som hatar kvinnor, på engelska till värdpappan. Hoppas de blir glada:) Boken till värdmamman är på svenska, då hon ju faktiskt ville lära sig lite svenska;)

Sen åkte vi hemåt, men en paus på Ica Maxi där jag köpte grenuttag till adaptern och två leksaker till killen:) Så nu är alla presenterna klara! + grenuttag och väska:P


x Gå till banken och skaffa nytt visakort (Helst idag, men det regnar så vill knappt gå ut^^)
x
Växla pengar till Dollar
(Helst idag)
x
Köpa resväskor
(Lördag eller söndag)
x
Skaffa en handväska som är stor nog för min dator
x Köpa presenter till värdfamiljen (Lördag eller söndag)
x
Gå på hälsoundersökningen + skicka in de papprena (Måndag klockan 13)
x
Skicka in pappret om Internationellt Körkort (Måndag)
x
Göra klart min bok med estniska recept tillsammans med mamma (Helgen)
x
Fotoalbum av något slag att ta med (No idea!)
x
Skaffa en förlängningssladd till adaptern (Helgen)
x
Boka in avskedsfester (minst 2) (Boka denna helgen, ha den nästa helg)
x
Visum (Hmm, är det på fredagar man åker?)
x Packa = till att börja med måste jag ta ut allt ur garderoben och se vad jag ska ta med.
x Tvätta det jag ska ta med
x Tandläkaren (15 september klockan 13,40)
x
Läsa igenom Au Pair Handbook
x
Göra klart Pre-departure Work-sheet

     



Kommentarer
Postat av: alexandra

Hej tänkte höra e du duktig på att göra header eller nån som du vet e duktig som kan hjälpa mig fattar ingenting :S :) mvh alex

2009-09-06 @ 18:02:45
URL: http://alexandramylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0