Mycket

10    9    8    7    6    5    4    3    2    1

Ja det är något helt sjukt mycket som ska göras nu. Igår sjönk äntligen (?) stressen in i benmärgen på mig. Ha känns det ligga och gnaga på ytan bara men igår fattade jag. Det bet som värst när jag upptäckte att det inte går några tåg med en passande tid till Stockholm. Fy då blev jag arg och ledsen. Mamma är i alla fall min hjälte och sa att hon skulle förska ta ledigt från jobbet på måndag. Så vi ska till Stockholm på söndag till Epp, mammas kompis sova där och sen åka till ambassaden tidigt på morgonen för att sedan åka raka vägen hem till en av mammas visningar på kvällen.

Idag satt jag flera timmar och slet med visumpapprena. Särbehandlad som jag blev fick jag 3 av papprena på mail och måste hämta resten innan ambassadträffen på måndag morgon på CC-kontoret. Suck. Fyllde iaf i formulären D-156, D-157 och D-158. Klistrade på en bild där jag ser som fulast ut på ett av dem, stoppade ner passet i plastfickan där allt ligger, betalade 1050 kr till Ambassaden på banken, köpte 2 st 30 kr frimärken, ett 2 kr frimärke och en rekommenderat brev-klisterlapp och satte de på kuvertet som de ska skicka tillbaka till mig med passet och visumet. Hoppas jag hinner få det innan jag åker bara, annars är det änna kört.

Sen så har jag försökt placera de viktigaste papprena i min gröna plastfick som ska följa med i handbaggaget till Au Pair skolan i New York, men jag vet inte riktigt vilka papper som är viktiga! Schemat för skolan är viktigt iaf. Hmm.

Sen så fick jag min lilla personliga kalender idag också, riktigt söt blev den!:) Ägnade då några minuter åt att skriva in de viktigaste sakerna från schemat även i den.

På bilden ser ni också de lappar som ska hänga på mina väskor!

     

Hmm, det var nog allt för idag.

Avskedsfest på lördag 18.00!!:D Oj det är ju imorgon. Reality Check!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Vart beställde du den söta kalendern? :)

2009-09-11 @ 16:47:56
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Angelina

Oj, nu har du mkt att göra, men ingen fara allt kommer att gå bra :)

2009-09-11 @ 19:47:02
URL: http://angelinainusa.blogg.se/
Postat av: Therese

2009-09-12 @ 11:46:38
Postat av: Therese

Allt ordnar sej Laura :)

Kul att läsa din blogg för vi ligger precis samma i schemat :D

2009-09-12 @ 11:47:46
URL: http://signetherese.blogg.se/
Postat av: Therese

Jajjemen det gör de, a de måste synas, gör dina det?

2009-09-12 @ 12:44:19
URL: http://signetherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0