Hjärnsnurr

Helt plötsligt har jag helt sinnesjukt mycket att göra. Mina hjärna klarar knappt av det, för jag glömmer allt jag måste göra hela tiden! Men, det är väl inte så konstigt, då mitt preliminära datum var 19 oktober, och mitt nya 21 september, så blev det mycket att tränga in:P After all, jag hade ju haft en månad mer tid om jag åkte 19:e och inte om 2 och 1/2 vecka:P Men jag klagar inte, eller ja, jag klagar på hur mycket det är som plötsligt ska fixas, men klagar inte på att jag får åka snart. Okej, jag kommer ha mycket mindre tid att förebereda mig på allt jag ska lämna efter mig, som mina vänner och min familj:(, men jag kommer också att lära känna massa trevliga nya människor:) Det blir nog bra.

Nu ska jag försöka skriva ned vad jag har att göra.

x Gå till banken och skaffa nytt visakort (Helst idag, men det regnar så vill knappt gå ut^^)
x
Växla pengar till Dollar
(Helst idag)
x
Köpa resväskor (2) (Lördag eller söndag)
x
Skaffa en handväska som är stor nog för min dator
x Köpa presenter till värdfamiljen (Lördag eller söndag)
x
Gå på hälsoundersökningen + skicka in de papprena (Måndag klockan 13)
x
Skicka in pappret om Internationellt Körkort (Måndag)
x
Göra klart min bok med estniska recept tillsammans med mamma (Helgen)
x
Fotoalbum av något slag att ta med (No idea!)
x
Skaffa en förlängningssladd till adaptern (Helgen)
x
Boka in avskedsfester (minst 2) (Boka denna helgen, ha den nästa helg)
x
Visum (Hmm, är det på fredagar man åker?)
x
Skaffa glasögon (har linser men vill ha glasögon också för säkerhetsskull, mina linser torkar gärna när jag kör i mörker = inte bra i Vermont) (Helgen)
x
Packa = till att börja med måste jag ta ut allt ur garderoben och se vad jag ska ta med.
x Tvätta det jag ska ta med
x Tandläkaren (15 september klockan 13,40)
x
Läsa igenom Au Pair Handbook
x
Göra klart Au Pair Work-sheet


Fått pratat med Chiefen också och fått klartecken att veckan innan avresa blir det inget jobb =)


Kommentarer
Postat av: Angelina

Hej laura, tycker att det är jätte spännande att du fick åka så snabb grattis:) (väntar fortfarande på min första matchning)

men det jag skulle säga var att när en av mina jobbarkompisars dotter åkte på språkresa till miami kunde hon inte använda sitt visa kort. det var problem med att betala, jag har hört att det är många andra som har haft problem med sina visa kort i usa också. men det kanse inte geller dig :)

hoppas att det funkar endå :)

2009-09-04 @ 13:20:17
Postat av: Victoria

Man öppnar ju upp ett nytt bankkonto när man kommer till usa :)

2009-09-04 @ 14:36:30
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0