Härlig helg

Ja nu är det söndag, klockan är 11.52 när jag skriver detta, och det känns hel konstigt att jag redan har ätit frukost, handlat stövlar och mat och umgåtts med familjen! Gick upp 7.40 och duschade i min 6 kvadratmeter (eller ngt) stora dusch:) Vet ine varför jag går upp så tidigt här men det är lika bra att jag gör det för kommer ju börja gå upp den tiden redan imorgon också antar jag så:) Första dagen på jobbet imorrn!

C och K är riktigt stressade, de kommer att ha en väldigt jobbig vecka så de är glada att jag är här nu. Mycket att göra på vingården nu. De ska fylla flaskor med vin och ta emot vindruvor från andra handlare och sen ska de också förbereda skogen för lönnsirapsproduktionen senare.

Ja så idag fick jag ett par stövlar av familjen, erbjöd mig självklart att betala men de ville göra det eftersom det var något som jag verkligen behövde för att klara mig på gården.

Det har regnat hela dagen idag, men igår var det jättefint väder, sol och varmt:) Nu ska det tydligen regna i en vecka. Så igår fick jag och familjen och några vänner och deras systersöner en tur på en hövagn! Det var mysigt! Vi blev dragna bakom en traktor, mysigt! Fast S var så trött så han var inte alls intresserad. Sen senare på dagen fick jag en "Buggy"-tur! K körde, det var riktigt skoj! Han körde bara i typ 60 km/h, men kändes som 100! Han åkte liksom inne i skogen, bland alla träden, så hade granbarr överallt sen^^ Men det var skoj:)

Sen igår kväll lagade jag och C pyttipanna^^ skulle egentligen fortsatt i den svenska andan imorse och gjort svenska platta pannkakor men K blev så hungrig att han blev rastlös, så vi bestämde att vi lagar det en annan dag:)

Igår kväll tittade vi på Wanted, riktigt grymt att se den på en typ 50'' HD-tv! Det var grymt, och hundarna låg också i soffan och mös^^

Idag ska vi titta på en match av amerikanskt fotboll mellan Boston Red Sox och New York Yankees. GO RED SOX!!!! Haha! Och så ska vi käka äkta nachos. YEY!:D Det kommer bli skoj.

Deras gamla nanny kommer över också vid 13, är lite orolig, hon är ju en så stor del av deras liv ändå. Hon var ju med S när han var riktigt liten. Lite nervöst.

Bilder kommer jag att lägga upp på facebook, för er som inte vet vad jag heter där är det Laura Paju.

 

See ya


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0