Childcare safety and international Sing a Long

Oh boy, var ska man börja. "Långt inlägg"-varning.

Okej, vi börjar med resan hit. Den gick bra, förutom att personalen på flyget mellan Frankfurt och New York hade glömt att sätta på AC:n, eller ngt. Det var huuuur varmt som helst!! Bara rann ifrån en! Bläääää. Men fram kom vi. Sen fick vi stå i en MEGAlång kö för att få vårt J-1 kort stämplat. Jisses. Jaja, vi kom förbi där med och sen fick vi gå till minibussarna. Bussturen till skolan var inte så intressant. Det enda man såg på vägen hit var bilaffärer efter bilaffärer. En KCF här och en McDo där, typ. Jo, man såg en hel drös med gula skolbussar! Det var fräckt^^

Så igår var vi ganska trötta. Låste in väskorna och gjorde oss tillrätta i rummen innan vi drog på en välkomstmiddag. Vad fick vi till mat undrar ni? PIZZA så klart!! Sen var det till att rulla hem och slappa, men det var omöjligt för att man var så trött! SÅ gick till sängs redan klockan 19, hihi^^

Upp och hoppa var det 6.30 imorse, men det var inte så farligt, hade sovit i 12 timmar iaf nästan:P Frukost klockan 7 och första lektionen klockan 8. Lektionen varade från 8 till 12 men en halvtimmes rast. Klockan 12 var det lunch. Mat? Jo, pommes frites!!! Bläää.. Klockan 13 startade iaf lektionen igen och då varade den till 18 för middag, men en halvtimmes rast. Mat? Såsdränkta kycklingbullar och såsdränkt pasta. Japp.

På lektionerna lärde vi oss att man inte får skaka en bebis, och så lärde vi oss några sjukdomar. Sista timmen var iaf rolig, då fick vi göra Arts and crafts. Jag och Malin gjorde en tallrik med en kräfta på, ett snapsglas och en kräftskivehatt! Haha:D Allt var av papper alltså!

Sen var det International Sing a Long. Alla länderna fick samlas och komma på en låt att sjunga inför resten av de 100 blivande au-pairerna på skolan! Vi svenskor valde "Små grodorna" och "Ett litet hus vid skogens slut". Ja det var kul iaf:)

Däremot har jag fått världens huvudvärk som inte vill gå över fast att jag tog en Ipren. Och huvudet snurrar ngt förtvivlat, det har den gjort sen igår kväll ungefär. Hoppas jag inte bliv värre sjuk! Bah!

En annan rolig sak också. Min värdfamilj har skickat en present till mig!!!!! Gud så snällt av dem! Det var en "gift-basket" fylld med godsaker. FÖrst fick jag reda på att de betalat min NYC trip, grymt tänkte jag men ville ändå betala Rockefeller center trippen också, så att man får se Manhattan från ovan! Men nej, de hade betalat den OCKSÅ!! Dessa två resor tillsammans hade kostat $50. I korgen sen fick jag en vattenflaska, en "I-love-NYC"-tröja, en keps, M&M's, Risekrispies kaka, måltidskupong för NYC turen och lite vykort och grejer!:) Så snällt^^ Där ingick också ett papper som sa att den CD-skiva fullpackad med bilder från au-pair skolan kommer att skickas till mig utan kostnad om några veckor! Den kostade egentligen $15, hade inte tänkte köpa den men nu får jag ju den!^^

Ja, det har vart en händelserik dag, och jag är trött och har ont. Ska sova snart. Klockan är 21.16.

Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Anja

Åh vad sugen jag blev på att åka NU NU NU!! Är verkligen avundjuk! =)

2009-09-23 @ 19:05:33
URL: http://anjadreieraupair.blogg.se/
Postat av: Susanna

Gud vad kul att allt gått bra:) Här i Sverige är allt som vanligt:P Förresten andreas hälsar:) ha det bra, kram kram :D

2009-09-23 @ 20:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0