Berlin, Vermont

Jäklar, så mycket att berätta! Undrar om sidorna räcker till?

Gick som vanligt runt som ett vrak hela dagen idag. Läste lite, tittade på Sex and the City, försökte se på Seven Pounds, men det dämpade inte mina känslor bra direkt. Jag var så ivrig att få höra från familjen i Vermont! Så när jag väl sätter igång att laga mat (ugnsrostade potatisklyftor, rödbetor och morätter med vitlök, kyckling och vitlökssås; MUMS) så ringer telefonen. Springer dit och ser ett hur långt nummer som helst, bara antar att det är från USA, men man vet ju aldrig så svarar som vanligt på svenska. Och nu har ni nog redan listat ut att det var Vermont som ringde!:D

Pratar med dem i 25 min cirkulin, båda föräldrarna på högtalartelefon. De är jättemysiga! Väldigt lätta att prata med och vi har liknande intressen:) De har en son som är 6 1/2 mån gammal, och de bor som sagt i Berlin, Vermont. Väldigt vacker ställe! Höga klippor, sjöar, gammaldags städer, skog! Allt man kan önska sig:) Familjen äger en mycket framgångsrik vingård, där de odlar vindruvor, gör vin och lönnsirap. De bor i ett vacker hus som mamman designat själv, och jag kommer att bo i deras förra hem, en lägenhet, som är typ 100 m från huset.

De jobbar mycket, men när de är lediga gillar de att resa. De åker mycket skidor efter som de bor i en skidort, praktiskt taget. Jag ser fram emot att få lära mig åka skidor^^ University of Vermont ligger 40 min ifrån staden och det är nog där jag ska gå i skola.

De ville ha mig så snart som möjligt, och då jag skrev i min ansökan att jag vill åka så snart som möjligt så drar jag 21 september till skolan i New York, för att hamna hos familjen den 25 september. Bra förbättring mot mitt preliminära den 19 oktober:P

Så nu ska jag bara fixa hälsoundersökningen, betala räkningen och skicka in papper om internationellt körkort. Snart kommer det också att komma hem papper om visumansökan till mig, så en trip till Stockholm ska klämmas in också. Ngn frivillig att hänga på?

Måste också prata med chefen på jobbet, och diskutera min "avgång", eller ja, "paus", då jag nog inte kommer att sluta fullkomligt. När ska jag göra det??


Men men, nu ska jag fylla i pappret om internationellt körkort:)

Byebye

Kommentarer
Postat av: amanda

gud va kul för dig :) och jag är så himla avundsjuk :) men hoppas de går toppen för dig!!

2009-09-02 @ 21:05:59
URL: http://amandaholso.blogg.se/
Postat av: Elin

haha du inspirerade kanske mig, tack för det. haha ;) :P Grattis till familjen btw. =)att du kom ivär före mig fast jag har haft min familj i en månad, lite avis. ;) Om du nångång kommer till manhattan får du höra av dig, kan vi kanske ses, du kommer ju inte bo för långt därifrån, efter 12 oktober dvs. =)

2009-09-02 @ 21:44:09
URL: http://elinaraupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0