Mys

Jag sitter med datorn i soffan framför den ena brasan:) Så himla mysigt^^! Det är riktigt kallat här och jag har inte vant mig vid kylan än. Måste dock göra det, för det kommer bli rejält mycket kallare:P

Jag och C har precis byggt S en liten koja!! Vi tog bort den stora farliga plantan i hans rum, eftersom han snart kommer krypa, och ersatte den med ett sånt där tält som man har när man är på stranden med småbarn, för att skydda dem från solen, och sen fyllde vi den med filtar! Och leksaker så klart;) Det är sååååå mysigt där inne! S är inte helt övertygad än, men vi ska nog allt få han att älska det lilla krypinet, mohaha:P:D

Annars har jag inte jobbat så värst mycket idag. Började 7.45, tog hand om S i en och en halv timme ca, och sen åkte vi till Burlington, han, jag och C. C hade en läkartid och jag lekte med S under tiden (i bilen). Sen drog vi hastigt vidare till en leksaksaffär/barnklädesaffär:D Tanken var att S skulle få varmare vinterkläder, men det slutade med att vi köpte massa leksaker och CD:skivor:P De hade inga kläder i rätt storlek.

Sen åkte vi till en sushirestaurang. C älskar ju sushi (men K gör inte det) så jag får väl börja älska det med, så att hon har ngn att äta det med:D Men det är gott faktiskt:) Har ätit det två gånger under den tiden jag varit här, vilket är 3 veckor imorgon (på måndag 4 veckor i USA).

Igår åt vi pizza till kvällsmat, mums!:) Och det ledde till att jag och C hade en intressant diskussion; om pizzor i Sverige. Tydligen var hon helt chockad över en del saker. 1) Att vi inte har ngn "Plain Cheese Pizza", 2) Att vi inte får välja på samma sätt som här vad vi vill ha på pizzan (här väljer man typ vitlök, kyckling, basilika..medans vi i Sverige väljer en pizza), 3) Att vi inte har pizza i slice (alltså att våra pizzor inte är färdigskurna), 4) Att vi måste skära pizzan själv, och äta med kniv och gaffel (oftast) och sist men inte minst, 5) Att vi har pommes frites på våra pizzor!! Det har hon inte kunnat sluta tänka på:P Hon förstår inte varför det är USA som har den största övervikten i världen ;)

Ikväll ska vi äta steak med ugnsbakad potatis, i K's ära. Han har jobbat så mycket och inte träffat S så vi försöker muntra upp honom:)

Imorgon ska jag upp och hämta min Jeep klockan 8, men sen har jag 2 timmar ledig tid!!! Yey:D Jag ska till banken och skaffat ett konto och sen ska jag sätta mig på ett kafe och mysa^^

Ha det bra där hemma!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0