Jäkla virusskit, är helt överlycklig att jag har datorn igen dock!

JA, titeln säger ju det mesta. Som sagt så fick min dator ett virus, kommer inte ihåg riktigt vilken dag, men lämnade in datorn i torsdags eftermiddag för att få den fixad. Tack och lov har jag den igen nu. Piuh. Viruset är borta men jag är 60 dollar fattigare. Bah. Känns som att min spardosa bara minskar för varje dag. Ska ju spara för megashopping och resor!

Okej, var ska jag börja för att uppdatera er alla igen. Förra fredagen kanske?

Jobbdagen var intressant. Började 8 som vanligt, jobbade ("lekte") i kanske en och en halv timme, och då åkte jag, S och C till södra Vermont för att leverera vin. Det var skoj, vi var borta i kanske 4 timmar! Så när vi kom hem tog S en nap och sen lekte vi en stund och sen slutade jag! Haha:P

Efter jobbet slappade jag lite, umgicks med värdfamiljen och så. Jag och C bakade kärleksmums! :) Det var gott. Bakade dem för att ta med dem till Sophie den kvällen. Åkte iväg ganska sent, typ 20.00 kanske. Det var mörkt, svårt att hitta, men TILL SLUT hittade jag rätt. Efter ett par U-svängar, haha:P Hon bor på ett typiskt Wisteria Lane område, så roligt! :P Hahha. Vi käkade kärleksmums och "tittade" på en film. Det var en bränd film, urkass kvalitet och hackade hela tiden:P Så vi slutade titta efter ett tag och såg på "Rosanne" - en serie - istället. Men vi pratade ändå den mesta delen av tiden. Sen gick vi och lade oss, jag fick sova i en sån där uppblåsbar megahög säng:P Lika stor som min säng hemma, typ 120 cm:P

Dagen efter, dvs lördagen, tog vi bilen till Burlington. Jag körde efter Sophies värdpappa. Det knäppaste någonsin hände. Bilen jag körde, har problem att starta ibland, och var inte riktigt van vid "kopplingen och gasen - förhållandet" på den bilen än, så fick ett kärringstopp vid ett par rödljus, och var händer om inte det att jag står och försöker få bilen att starta vid rödljusen!!!!! PINSAMT!! Aja...

Shoppade lite, fick äntligen ett par nya byxor, men idag, efter första dagen med dem på mig, får jag för det första spya på dem, och massa jord från bilen. Kul:P Var på Starbucks också:D

I söndags träffade jag Hanna. EN väldigtsöt och trevlig svensk tjej =) vi kom bra överens iaf. Först satt vi på Langdon Café i Montpelier, fikade i 2 timmar. Tiden bara flög iväg!! Tillslut blev vi ju hungriga^^ så vi käkade lunch på en pizzeria här i staden. De har den godaste pizzan helt klart!! Jag och värdfamiljen har käkat lunch där med. Mums. Sen köpte jag en bok - The Host, av Stephanie Meyer. Har läst ett kapitel typ, måste fortsätta:P Sen åkte vi hem till mig, Hanna fick titta på huset. Helt amazed var hon:P Vi pratade med C lite och sen drog vi till Walmart i Barre. Köpte ramar till mina bilder, så nu är mitt rum fint och mysigt:) Köpte en whiteboard tavla till C som vi ska skriva de svenska meningarna och orden på:)

Igår gick jobbdagen VÄLDIGT fort. Hann inte ens reagera innan den var slut! Fast det är ju ett bra tecken:) På kvällen åkte jag till gymmet, tog en simtur på kanske 30-40 min. Helt slut var jag efteråt!! Haha:P Åkte sen till Shaws och köpte jordgubbar, banan, linsvätska och lite M&M's:P Haha. Man kan köpa linsvätska på ett supermarket!! Wow.

Idag har jag, C och S vart iväg i Stowe och levererat vin igen:) Vi svängde in på ett "Cider Mill" och köpte äppelcidermunkar:) tydligen är det de ända munkarna C kan äta^^ Åt kyckling med vitlökssås idag. C ÄLSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR min vitlökssås, det är jag glad över^^

Imorgon kommer nog bli en lång och tuff dag. Städerskorna kommer igen så måste försöka hålla S glad, fast att massa okända människor brötar runt här. Bah. Jag slipper iaf städa:D!

NU FÅR DET RÄCKA FÖR IDAG:P Haha, skönt att uppdatera iaf:P

BYE everyone, KOMMENTERA:)

Kommentarer
Postat av: Yasse.

Nu har du varit duktig som uppdaterar :P Mohaha.. snart min tur att åka =D wiihpo.. Ja otur o krocka nu, men får försöka o slappna av i nacken så ska det gå över förhoppningsvis.. Ska till UM på fredag o testa igen ;) Vill vara helt säker..:D haha..

2009-10-14 @ 13:00:26
URL: http://yasseiusa.blogg.se/
Postat av: Systeryster

var är alla bilderna då? :P

2009-10-14 @ 16:27:01
Postat av: Systeryster

va fasiken kommer mina sms fram eller?? nåt skumt

2009-10-14 @ 16:48:07
Postat av: Systeryster

ja men har ju ändrat nret i telefonboken så inte sett hur nret sett ut när du skrivit mig.. ska ta bort så får du skriva mig ett nytt sms! så jag ser nret :)

2009-10-14 @ 17:40:58
Postat av: kickan34

coolt. men var e du som student/ aupair?! .. dollar tydet på usa, typ men ja kan ju vara annan stans oxå :D KRam

2009-10-28 @ 22:08:17
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: kickan34

de står ju ff, på sidan sorry såg inte så högt upp :) hur e det där borta då!? Trivs du?! :)

2009-10-28 @ 22:09:13
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0