Första AP-mötet

Har inte uppdaterat nu på ett par dagar. Ville göra det igår kväll, men då var det trådlösa bredbandet avstängt. Tittade förresten på Desperate Housewives igår. ÄLSKAR DET! Det är var jag ser framemot varje vecka^^ Går på söndagar klockan 9pm, så är rätt trött när jag ser på det, men älskar det ändå:D De började med de nya avsnitten samma vecka som jag kom hit:D Haha, timing. Just nu sover S så jag tittar på Förhäxad på TV och, ja, uppdaterar:P Ser att mamma är inne på Skype, men hon svarar inte, så antar att hon jobbar. Synd.

I lördags var jag ju och köpte gympaskor. Dyra!! Bah, men nu har jag iaf ett par, och MÅSTE börja träna, haha! Sen på kvällen fick C och K besök av några barndomskompisar, eller ja det var K's kompisar, men ni hänger nog med:) De var trevliga iaf, 2 par var det. Vi käkade pizza på kvällen, för ingen orkade laga mat, men gott var det:) En av tjejerna sa att min engelska är bättre än några av hennes vänners engelska:) Och då kontrade C med att min engelska är perfekt^^ De är så söta^^

S är i sin mammasjuka period, han började gallskrika så fort C gav honom till ngn annan. Men han grät faktiskt inte när jag tog han, såååå gulligt!! :)

Sen igår, söndag, var jag på det första Au Pair Mötet. Det började inte bra. För det första var jag inte alls sugen på att gå, det var "hiking". Men jag pälsade på mig och drog till Burlington. Skulle ju träffa Hanna i Shelburne, så åkte till hennes hus. Det var svårt nog att hitta dit, men när jag väl kommer dit säger hennes värdmamma att hon inte är hemma, utan i affären och handlar, och att hon inte mår toppen utan kommer senare till mötet. Ja, då blev man lite halvledsen, så var ändå tvungen att hitta själv till det där jäkla berget. Hannas värdmamma ritade en karta, och efter ett par misstag och sånt så kommer jag iaf fram.

När jag kommer till parkeringsplatsen så ser jag massa ambulanser och poliser. Undrar vad sjutton som pågår, men går iaf ut ur min Jeep Rubicon, och börjar ta av mig skorna för att till stövlar, när en polis börjar skrika åt mig! Han undrar om jag ska promenera i bergen och jag säger ja, vi har ett möte här. Då säger han att berget är stängt idag!! (Pågrund av race i bergen) Och att man inte får komma upp där alls idag! Jag fick nästan ett nervöst sammanbrott. Första gångens om jag kände för att gråta, var ju hemskt! Jill, min LCC, är inte där, Hanna är inte där, jag vet inte om vi ens ska ha mötet! Ska jag åka hem?

Men då säger polisen att det står en annan tjej där borta med utländsk dialekt, och att vi kanske är från samma gäng? Ja, jag har ju ingen aning, har aldrig träffat de där tjejerna! Men han ropar henne dit och vi börjar prata och det visar sig att Jill pratat med henne iaf. Var så sur för att hon inte hört av sig till mig. Okey, hon hade inte mitt mobilnummer, men hon kunde ha ringt min värdmamma och så kunde hon ringt mig. Men men. Hon kom tillslut, och så drog vi direkt upp till huset där vi skulle göra pumpalyktor. Vi käkade några kakor, hade ett möte om sportskador och förgiftningar och sen gjorde vi lyktorna. Min är en med en katt på. Bild kommer upp på Facebook senare:)

Efter mötet åkte jag, Hanna och två andra tjejer (en från Brasilien och en från Ukraina) till The Skinny Panncake, där de serverade mat och söta saker i sånna pannkakor som vi äter i Sverige, tunna alltså:) Vi åt nutella, jordgubbar och bananpannkakor:) Allt de var i pannkakorna alltså:D MUMS!!! Och det bästa är att jag inte måste åka till Burlington för att käka dem, vi har en här i Montpelier också:D

Hmm, ja sen kom jag hem, och utanför dörren till min lägenhet ligger en tidning. En tidning där det hade ett exklusivt repotage om Twilight!!! AH! Så gulligt av min värdmamma att köpa den till mig:) Hihi. De vet att jag är besatta av Twilight, haha!:D Bara en månad kvar till premiären!!

Hmm. Vad mer. Idag var C tvungen att dra till ngt ställe långt borta för ett möte. Så det är bara jag och S idag för många timmar:) Vi tog ut en påse med fryst mjölk igår, eftersom C kommer vara borta länge. Hmm, har nog inget mer att säga nu. Det blev ett långt inlägg idag:D!! Nu ska jag se på Förhäxad!!! :D:D:D

Puss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0