Fikat och simmat

Igår var det lördag, härligt! Vaknade och slappade fram tills klockan 12.30 typ :) sen drog jag inte till Montpelier för att möta Franzi. En riktigt trevlig tysk tjej som bor i Waterbury. Det är typ den staden där de närmaste au-pairerna bor:P Bor 3 tyskar där. Surprise surprise :P Vi ska försöka träffas allihop ngn dag, ha en playdate eller ngt:) S är den yngsta i gänget, men finns ett barn som är 1 år iaf, ganska nära:)

Klämde min tumme i mitt paraply på ngt skumt sätt, så nu har jag ett hål i tummen! Riktigt nasty faktiskt...bläää.

Sen efter fikandet på Capitol Grounds promenerade vi runt lite. Letade efter paraplyer och gick runt i affärer. Köpte Swedish Fish :D Ett slags godis som finns här, de verkar försöka härma ngt godis vi har i Sverige, men vet inte om de lyckats:P

Sen åkte jag och simmade i 45 min. Det var riktigt härligt faktiskt:) Satt i bubbelpoolen en stund innan jag gav mig ut i regnet igen. Så fort jag kommer hem åker jag iväg igen med S och K till en av deras vänner. Det var väl skoj, vi käkade goa kyckligklubbor iaf, och Candy Corn:P När vi kom hem igen såg vi The Proposal, sikken grym film alltså, love it:P

Idag åkte jag till ett annat café, Langdon Street Café, ett mer "ungdomligt" café :P Satt där med min dator och skrev lite. Kom inte så långt dock. Såg en söt kille, men han satt för långt borta för flörtande:P Tyvärr. Drack en varm choklad och åt en walnut brownie och sen drog jag mig hemåt. Väl hemma åt jag nachos och såg på lite football, men orkade inte med det allt för länge. Pratade med mamma, syster, bror, Stig och Ida på Skype, härligt med hela familjen samlad:) HATAR MITT INTERNET dock, fan, allt är så jäkla segt. Måste försöka få snabbare internet på ngt sätt. Åh..

Aja, får se vad jag hittar på nu:)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0