Thanksgiving

Nu är högtiderna över för ett tag, och jag har firat min första Thanksgiving ever! :D Det var inget jättespeciell, kändes att det var en högtid, men man gjorde egentligen inget mer än att laga mat hela dagen... och sen äta den... :P haha!

Vi hade nog den största kalkonen i hela Montpelier, men god var den! Och väldigt vackert tillagad, kommer bild på FB snart^^ Själv spenderade jag nästan 5 timmar av dagen genom att laga estniska piroger. Det var väldigt kämpigt, hade träningsverk i handlederna dagen efter, av allt knådande :P har det fortfarande faktiskt :P hahah! Det var typ bara K's mamma som åt (en) och jag, för tydligen ville ingen annan äta dem för att det slog ut den "traditionella" thanksgiving middagen.. :( så nu är typ alla infrysta. Fast K's syster och mamma älskade dem annars, så tog med några stycken hem. Tur det iaf :)

En annan nyhet är att jag har färgat och klippt håret, BRUNT!! Oh boy :P Gillar det, men klart att jag saknar den fina blonda frisyren jag hade efter att systeryster klippt mig. Men jag ska nog vänja mig snart. :) Även där kommer bild strax :)

Sitter och dricker mintvarmchoklad just nu, sååå gott!! :D Vill spana på killar igen, hahah, så är på Langdon ;) Men bara tjejer och gamlingar här idag :( får vänta ut det :P

Får se när jag uppdaterar nästa gång, ska ju till NYC om 3 dagar:) SKOJ!
Bye!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej hej!

Kul att du är au pair i Vermont, jag ska nämligen dit nu i början på Januari och jobba som au pair med CC. Jag pratade med Jill, LCC:n, och hon sa det att det finns två svenska au pairer i området så jag antar att du är en utav dem :)

2009-12-01 @ 12:46:39
URL: http://fissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0