New York City = Dag 3

Nu börjar fötterna göra riktigt ont. Haha :P Kan ju säga att jag nu förstår varför Manhattan inte har lika många feta människor som resten av USA, för att de går runt dagarna i ända, fast det är klart, de åker säkert taxi, och tunnelbana:P Men men :P

Kunde inte somna igår, somnade nog halv 12 eller ngt, men eftersom jag har börjat vakna så tidigt sen jag kom till USA så vaknade jag som vanligt två minuter innan min klocka brukar ringa vid halv åtta. :) Så tog en dusch, och sen beställde vi frukost (I Love Roomservice). Continental Breakfeast blev det. Yogurt, ananasjuice och massa bröd:P Fick bland annat en choklad croissant och en jäkla massa toast:P

Sen vandrade vi till Toys R us på Times Square. Planen var att vi skulle handla massa massa saker, men det var för varmt där så vi drog, men köpte iaf en klarinett till S, men han vill bara äta pinnarna :P

Sen gick jag själv vidare för att leta efter en affär som säljer piercings (eftersom min gick sönder en dag när jag tvättade :S:S :( ). Kom ända ner till 31st street på Broadway. Där stod de bara massa creepy killar överallt så jag vände raka vägen tillbaka. Såg världens största Macy's, Victorias Secret och H&M innan dess dock. :) Men köpte inget.

Gick tillbaka, tog en paus i mitt rum. Gud va fötterna gjorde ont, och var hungrig. Bestämde mig för att gå ut igen och leta efter ett matställe och för att sedan gå vidare till Carries lägenhet :D En lång promenad var det dit också. Den låg på adressen 238 72nd Street, mellan 3rd och 2nd Avenue. Vi bor på 59 st, mellan 6th och 7th Avenue, så var en bit. Låter inte så mycket, bara 13 kvarter, men det är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT kan jag tala om för er. Bah :P Så har promenerat en hel massa igen, och det enda jag åt till lunch var fruktsallad när jag promenerade:P Men åt lite sushi när jag kom tillbaka till hotellet.

Till middag blev det kyckling och bakt potatis, och Caramel Chocolate Tart till desset. Det godaste jag ngnsin ätit btw.

S har vart snäll igen. Somnade på 1 min, vaknade ca 2 timmar senare, lite mer, skulle ge han mjölk, men provade först att bara lägga ner han igen (för han satt och grät, stackarn), och han somnade på störten. Så mjölken står och blir kall och oanvänd nu :P

Satte klockan på att gå upp klockan ett på natten nu, ska se Sex and the city på TBS då, vill se det nu när jag är i NYC :P Skit samma att det är mitt i natten, ska se det iaf :)

Byebye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0