New York City = Dag 2

Andra dagen i New York City har bestått av mycket frisk luft (dvs avgaser) och resulterat i många många många steg på stegräknaren (inte för att jag har ngn sådan dock).

Sov inte så bra, vaknade ett antal gånger, var jättetörstig en gång, och hade bara lite vatten i rummet. Det lustiga var att C sa åt mig innan jag gick till mitt rum att ta med massa vatten, men jag sa att jag inte brukar bli törstig på natten, så hade bara en fjärdedels flaska vatten :P Men men, gick upp strax innan 7, efter att jag legat vaken en stund. Duschade och klädde på mig. Vi gick ner för frukost i en restaurang som heter Europa Café, jag tog musli med yogurt och färsk frukt:)

Sen promenerade vi tillbaka till Times Square för att lämna tillbaka ngt och sen skulle vi egentligen gått till Toys R Us med S men han sov, så vi gick till Fifth Avenue till H&M ist :) Jag köpte Baggy Jeans, en färgglad hoody och en härlig stickad tröja :) Sen promenerade vi ner för Fifth tillbaka mot Central Park, gick in i ett par dyra affärer och sen lämnade C och K mig, de skulle tillbaka till hotellet, så jag strögade runt i staden själv:) Gick in i en annan H&M, köpte inget, gick till Starbucks (köpte Peppermint Mocha + sallad), käkade i Central Park, promenderade till isrinken, gick tillbaka ner längst Seventh Ave, in på massa bakgator (letade efter en affär som sålde piercings, hittade så klart ingen) tillbaka till Fifth, sen till hotellet lämna påsen från H&M, till en annan affär som heter Strawberry (köpte en klänning) promenerade ytterligare lite, gick bland annat in på Tiffany & Co, pratade med en trevlig affärssnubbe, gick ut, gick till hotellet lämnade påsen med klänningen, kollade upp Victorias Secret på kartan, gick till Victorias Secret (köpte Womens Silk Boxer Shorts, linne = nattkläder och läppglans) gick till Burberry (för dyrt) kollade in Miu Miu (för dyrt) → tillbaka till hotellet, tvätta fötterna, landade i C och K's rum, lekte med S, lade han att sova och åt lax. :) Hahah!

S somnade på 10 min! Så glad, har aldrig lagt han för natten själv, och igår när C gjorde det skrek han i 40 min eller så :P Hihi!

Okej, så sammanfattningsvis, vart ute och gått mellan 8 och 16. Ganska bra, huh!!!


Kommentarer
Postat av: Systeryster

låter som en dröm! en vacker dag kanske vi kan gära en sån lyxresa ihop babysis :) puss puss

2009-12-03 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0