New York City = Dag 1

Första intrycket: DubbelV-O-DubbelV.

WOW!

Resan hit tog va 7 timmar. 6 timmar in till trängselskatttullen, och sen kanske lite extra till hotellet. Och vilket hotell!! Femstjärnigt, det är jag säker på. De har ”valets”, ”concierge”, vi har vår egen butler tillochmed. Hon erbjöd sig att hjälpa mig packa upp, hahah!

C beställde upp champagne till oss två det första hon gjorde, riktigt gott var det. Och det var ÄKTA CHAMPAGNE, inte ngt sparkling wine här inte. Mums. Vi drack upp hela flaskan tillsammans, haha! Och sen gick vi alla 4 ut och vandrade till Times Square! Riktigt fräckt. På vägen dit gick vi in i M&M affären; en affär fylld med tröjor, muggar, gosedjur, barnkläder och allt möjligt skit, allt med M&M motiv:P hahah! K var så söt, han köpte en M&M mugg med mitt namn på den:D Gulligt!

Sen gick vi vidare till Times Square, jag fick en äkta NYC preztel med senap, mums. Vi tog en massa bilder, köpte lite prylar på apoteket (FUI; apotek här i USA säljer inte bara medicin, utan även bland annat elektronik och godis!!!!) och sen promenerade vi tillbaka till hotellet. Beställde ROOMSERVICE! Jag tog penne pasta med bolognese sås, mums var det, men mycket mat! Och herregud va dyrt; 25 dollar för EN måltid. Dvs ca 200 kr! Eller ngt. Champagnen tror jag kostade 150 dollar. Det ni. Och tydligen så är det (självklart) det enda sättet för mig att äta middag (så synd) när jag sitter barnvakt de kommande dagarna ;)

De miniflaskorna med schampoo och balsam de har här är så söta! Och väldigt bra saker, ska dra med mig de hem helt klart;) har även ett par tofflor och två pennor att snylta hem, men morgonrocken måste jag betala 100 dollar för om jag tar det^^ med det gör inget, den morgonrocken jag har i Vermont är tusen gånger mjukare:P

Nu ska jag sova, drog upp gardinerna igen, som ngn (jag antar att det var butlern) hade dragit ner åt mig inför natten, bara för att kunna se stadens starka ljus. Måste ju njuta nu!! Så fräckt!!!!!!!!

Btw, hoteller heter Jumeirah: Essex House, om ni vill googla det ;) :P Ligger bredvid Plaza, framför Central Park. Hihi!

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0