Mini

Skulle skriva att jag inte hört något mer från CC, men naturligvis så är det precis det som händer precis när jag sitter och skriver! En trevlig tjej som heter Ida ringde nyss och sa att hon fått min ansökan, och hon älskar tydligen mitt kollage och hur jag satt ihop det! Toppen!:) Hon berättade att de ska skicka antagningsbesked till mig nu, hon skickar idag så den skulle komma någon gång i mitten av veckan, så onsdag kanske:)? Hon sa också att hon brukar hitta massa frågor att ställa om ansökan men att hon bara fann ett i min, och det var om jag har något mellannamn^^ men nej det har jag icke så allt stämde:) Och hon sa att jag fått den högsta nivån på engelska man kan ha!:) Grymt!

Nu sa hon också att jag verkligen borde göra en videofilm, för att värdfamiljen skulle kunna höra min engelska, bah!! Hur i skjutsingen ska jag klara av det:P får be en av mina söta vänner om hjälp kanske;);)

Spännande, så nu börjar det typ!

Har också funderat på om jag borde köpa en mini-pc att ta med. Den här bärbara är alldeles för tung, det står på Dells hemsida att den ska väga 4 kg, det känns som en understaitment:P en mini väger bara 1 kg. Det är nog mest ett märke som står ut - Acer Aspire one. Men brorsan rekommenderade också MSI Wind, dock fanns den typ inte att köpa någonstans. Men de är rätt så dyra ändå, skulle vilja ha något som är lite billigare, har ju inte allt för mycket pengar:P

Sen har jag massa frågor egentligen: ska jag sälja min Dell för att spara pengar? Eller spara den för att jag kommer vilja ha en stor när jag kommer hem? Eller ska jag köpa en dator i USA som jag sen måste köra med adapter hemma för att den har en annan sladd? Eller vad ska jag köpa för mini egentligen!? Några tips? Snälla snälla, om ni har några tips, skriv det då:)

Måste också börja kolla på resväskor på riktigt..det här kommer bli dyrt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag har köpt en dator precis som ja ska ha med mig ner jag åker den 12 oktober och ja har köpt en samsung NC10 dom nya som e på reklam hos onoff och siba etc en rosa och den kostar ca 4000-4500 och e rktigt bra :) ett tips bara

2009-08-24 @ 19:33:35
Postat av: Evelina

Hej! :) Såg din kommentar i min blogg, och självklart ska jag tala om sen vad jag tyckte om boken! :)



Angående en dator så tycker jag att du ska köpa en DELL inspiron mini 10". Jag köpte min lilla gröna för drygt 2-3 veckor sedan och jag älskar den! :) Du kan se bild på den i min blogg om du har lust.



Kram

2009-08-28 @ 20:36:02
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag har för mig att jag betalade typ 5147 kr eller något sådant. Då beställde jag med ett extra stort batteri, antivirusprogram för 15 månader och en massa andra extragrejor också. Jag tycker personligen att det är ganska mycket pengar för en liten dator. MEN den är supersmidig och väldigt lätt och ja.. Jag skulle i alla fall inte vilja ha med mig en stor och klumpig dator i resväskan när jag ska till USA ;) Förhoppningsvis håller den i några år, och då är det ju inte så mkt pengar kanske ^^,



2009-08-28 @ 20:43:41
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha, näe... Jag jobbar inte i en mataffär! ;) Jag har jobbat hela sommaren (och jobbar fortfarande extra) på ett äldreboende.. :P Skulle dock kunna tänka mig att det är roligare att jobba i en mataffär! ;)



Och angående dator så trodde jag att den skulle vara betydligt billigare eftersom DELL i sin reklam typ sa att den skulle kosta 3000-4000 kr. MEN sen så skulle man ju självklart få lägga till en massa (dyra) grejor för att datorn skulle fungera... ^^,

2009-08-28 @ 20:50:35
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Evelina

Haha, ja, jo. Det är sant, det låter ju faktiskt inte allt för roligt! ;)



Åh, jäklar... Jag måste skaffa mig kontakter på DELL inför nästa gång jag behöver handla där! ;)



Hur går det med familjer och allt då? När har du prel. datum?

2009-08-28 @ 20:55:37
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/
Postat av: Anonym

Aah, ok. Men det kommer nog snart matchningar då! :) Efter att ha skickat in ansökan så tog det ungefär 1 månad innan jag fick min första matchning. Ok, ok. Hoppas att du kan få en familj till det datumen då! :) Mitt prel. datum är egentligen den 8:e september, men verkar inte som jag kan komma iväg så snart, tyvärr. Väntar fortfarande på the right family. Suck, hade aldrig anat att det skulle vara SÅ HÄR svårt att få en familj.

2009-08-28 @ 21:00:39
URL: http://evelinamariaelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0